افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ثبات سیاست گذاری؛ مهم‌ترین راهکار جذب سرمایه در مشهد

  • کد خبر: ۹۳۱۰۳
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
ثبات سیاست گذاری؛ مهم‌ترین راهکار جذب سرمایه در مشهد
محسن شرکا - نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی خراسان رضوی

براساس اعلام مسئولان، هرساله مشهد پذیرای بیش از ۲۵ میلیون زائر داخلی و خارجی است. ورود این حجم از زائر سبب شده است این شهر ظرفیت‌های زیادی برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف خدمات دهی به زائران و مجاوران داشته باشد، با این حال وقتی به آمار‌های بیکاری و سرانه درآمد مشهدی‌ها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این آمار‌ها تناسبی با ظرفیت‌های سرمایه گذاری در شهر ندارد.

درواقع این آمار‌ها نشان می‌دهد آن گونه که باید، نتوانسته ایم فرصت‌های سرمایه گذاری در مشهد را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم، اما دلیل این مسئله چیست؟

یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که سرمایه مانند پرنده ا‌ی است که هرجا احساس آرامش و امنیت کند، در همان جا لانه می‌کند و اگر احساس ناامنی کند، از آن محل کوچ می‌کند.

باتوجه به این توضیح به نظر می‌رسد کم توجهی به ثبات در سیاست‌های مرتبط با حوزه سرمایه گذاری، سبب شده است در عمل افرادی که قصد سرمایه گذاری در شهر را دارند، سیگنال‌های متضادی از مسئولان در دوره‌های مختلف مدیریتی دریافت کنند و به همین دلیل از ورود سرمایه شان به شهر خودداری کنند.

درواقع نباید در حوزه سرمایه گذاری به گونه‌ای رفتار کنیم که با رفت وآمد مدیران، کل سیاست‌های جذب سرمایه گذاری در شهر دست خوش تغییر شود.

بر این اساس، اولین راهکار برای حمایت از سرمایه گذاری در مشهد، ایجاد ثبات در حوزه سیاست‌های جذب سرمایه گذاری براساس افق بلندمدت توسعه شهر است.

تحقق این موضوع سبب می‌شود با تغییر مدیران، دیگر شاهد تحولات بنیادین در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد سردرگمی در بین متقاضیان سرمایه گذاری در شهر نباشیم.

درکنار این موضوع باید توجه کرد که مشهد باتوجه به بهره مندی از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، جایگاه فراملی و ملی دارد و نباید مسائل و راهکار‌های توسعه این شهر را به صورت بومی و محلی نگاه کنیم.

اگر می‌خواهیم سرمایه گذار جذب شهر شود، باید سیاست‌های ما با دید فرامحلی ریل گذاری شود. درنهایت باید تاکید کردکه هرقدر بتوانیم در جذب سرمایه گذار در مشهد موفق‌تر عمل کنیم، سبب بهبود کیفیت زندگی، کاهش خط فقر و فراهم کردن زندگی شرافتمندانه دربین شهروندان می‌شود.

تحقق این امر، خود را به صورت کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر نشان خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->